Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday 11 December 2012

Situasi yang tak ingin aku hadapi

22.12.12,..majlis menyambut adik ipar kt rumah keluargaku. Sungguh aku ingin mengelak utk hadir ke majlis2 seperti ini...tp nk elak camne kan,majlis keluarga kan..xkan aku xnk balik...lagipun aku tengah bercuti,tiada alasan..bestnya kalo aku p mana2 outstation kan?aku mau lari....xmo dengar pertanyaan dan kata-kata kurang menyenangkan..maklumla time ni kan ramai sanak saudara dan jiran tetangga yg datang berkumpul. pernah ada nenek tua dtg bertandang ke rumah aku, masa tu my SIL pantang anak kedua(SIL aku ni lbih muda drpdaku 8 tahun)..abg aku tu kawin sama tarikh dengan aku...dia ty  mak aku bb tu anak sapa dn tuding kt aku ckp aku mandul...xsayang mulut punya manusia.....xpelh dh nsib aku. Semua tu urusan Allah..aku percaya dan yakin akan ada rezeki kami suatu hari nanti, Allah maha mendengar. Mr H plak bila aku cerita tentang perkara tu bleh plak dia bantai gelak je..xsupportive langsung..bleh dia cakap buat tak tau je. hmm, kadang2 aku terfikir nk je berpisah ngn Mr H tu supaya dia diberi ruang untuk memiliki cahaya mata sendiri...tu time aku stress la. time aku waras,aku takut sbenarnya andai itu terjadi...orang lain ramai lagi yg diuji,sepatutnya aku bersyukur terlalu banyak nikmat yang Allah bagi, mempunyai kerja yang bagus,cukup utk sara hidup aku,malah dapat membantu keluarga lagi, mempunyai suami  yang menyayangiku...cuma aku diuji lambat mempunyai zuriat(harapan untukku sentiasa ada)

No comments: