Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 13 December 2012

kenduri 1

entah mengapa.....aku dikelilingi orang2 yang tidak memahami perasaan kami yang gagal memperolehi zuriat. salah kamikah? bukan kami yang meminta utk tidak pregnant dan merasai kegembiraan manis menjadi seorang ibu dan semua tu bukan kerja kami, Allah yang bijak mengatur perancangan kerana Dia yang maha mengetahui apa yang terbaik utk setiap hamba Nya. Aku terkesan dengan kata-kata ibuku kepada sepupunya tadi. tghari td,emak mgajak ku menemanina makan kenduri,dalam bersembang,bertanya khabar,masing2 bercerita bertanya khabar. sepupu mak aku tu cakap la pasal anak angkat dia yang xde anak. mak aku pulak boleh bantai berseloroh, ha..sama mcm ko la tu,xde anak. aku yang berada di sebelah,yang sejak td diam trus bersuara. xbaik mak cakap mcm tu. dia kata biasa berseloroh sejak kecil lg. aku pun trus diam malas nk bertekak kt umah orang. dalam kereta mak cerita lg pasal sepupu tu..aku pn ckpla,bergurau pun kita kena tau perasaan org juga. mak diam,aku pun diam..malas nak panjang2. susahnya nak memahamkan orang tua ini bhawa kesuburan itu tidak ada kaitan dengan keturunan. Sepatutnya doalah yang baik2 utk orang2 seperti kami ini.

No comments: